Työpaikkojen ilmoittamisessa on tapahtunut olennainen muutos – vaikuttaa suoraan hakijamääriin

Jobly on Suomen ensimmäinen työnhakupalvelu, joka takaa sovitut lukukerrat työpaikkailmoituksiin. Lukukertatakuu on osa rekrytointimarkkinoinnissa tapahtuvaa kehitystä.

Yritykset haluavat saattaa rekrytoinnit maaliin lähtökohtaisesti niin nopeasti kuin mahdollista. Suomessa lähes puolet työpaikoista on kuitenkin vaikeasti täytettäviä, minkä takia oikean kohderyhmän tavoittamiseen tarvitaan useimmiten mainontaa.

Joblyssa työpaikkailmoituksen on voinut jättää ilmaiseksi vuoden 2024 alusta alkaen. Maksuton perusilmoitus näkyy sivuston hakulistauksessa ja tavoittaa aktiivisimmat työnhakijat.

Parhaat tulokset tulevat kuitenkin ilmoituksen tueksi luodulla markkinointikampanjalla. Nyt jokaiseen kampanjaan sisältyy myös takuu lukukerroista. Hinta määräytyy sen mukaan, kuinka suuren lukijamäärän haluaa.

– Haastavissa rekrytoinneissa on oleellista tavoittaa mahdollisimman suuri joukko ihmisiä eli potentiaalisia työnhakijoita. Vain osa ihmisistä on aktiivisesti työnhaussa ja siksi myös passiivisten hakijoiden tavoittaminen on oleellista, kertoo Joblyn tuotejohtaja Jesse Huusari.

Lukijamäärän tulostakuuta testattiin viime vuonna Joblyn asiantuntijoiden optimoimissa Inspire-kampanjoissa. Tulosten saavuttamisessa auttoi myös automaatio sekä tekoäly. Kerätyn datan, hyvien kokemusten ja asiakkailta saadun palautteen perusteella tuloslupaus laajenee nyt kaikkiin ostettaviin kampanjoihin.

– Ainutlaatuinen näkyvyys Alman mediaverkostossa yhdistettynä some-, digi- ja hakukonemainontaan tuottaa parhaat tulokset mahdollisimman nopeasti.

Alma Jobly tavoittaa kaikki suomalaiset

Lukukertatakuu on osa jo pidempään käynnissä ollutta rekrytoinnin murrosta.

– Aiemmin rekrytointi-ilmoittelun tulokset määräytyivät sen mukaan, kuinka suuri joukko aktiivisia hakijoita tavoitettiin työpaikkasivulla. Kaikilla alan toimijoilla suurin osa kävijäliikenteestä tulee kuitenkin mainoksista sivuston ulkopuolelta. Siksi nykypäivänä mainokset halutaan kohdentaa relevanteille, myös passiivisille kohderyhmille.

Joblyn tuotekehityksessä keskitytään juuri kyseessä olevaan paikkaan sopivien työnhakijoiden tavoittamiseen. Alman kanavat tavoittavat viikoittain yli 90 prosenttia suomalaisista, mikä tekee Joblysta parhaan vaihtoehdon sopivien työnhakijoiden huomion herättämiseen.

Lukijamäärien tuloslupaus vie rekrytointimarkkinoinnin kehityksen astetta pidemmälle.

– Me tuotamme arvon mitattavana lopputuloksena. Kun laajan tavoittavuuden yhdistää mainonnan älykkääseen optimointiin, asiakkaan tarvitsee vain valita haluamansa lukijamäärä ja vastaanottaa hakemukset.

Löydä parhaista sopivin

Jobly on tulevaisuuden työnhakupalvelu, jossa sinun ei tarvitse olla paras ollaksesi sopivin. Joblysta löydät avoimet työpaikat ja niistä itsellesi sopivimman helposti, aina ja kaikkialla.

Ilmoita työpaikka Joblyssa