HSY:n laaja brändikampanja aktivoi työnhakijat – menestys TikTokissa yllätti

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä HSY tavoitti suomalaisia työikäisiä ihmisiä laajalla ja monikanavaisella brändikampanjalla.

– Teemme työnantajabrändiämme tunnetuksi ja olemme lanseeraamassa sitä laajemmin, kertoo HSY:n henkilöstöjohtaja Merja Soosalu

Joblyn kautta kampanja sai laajaa näkyvyyttä. 

Ei ole yhtä paikkaa, josta tavoittaa kaikki, vaan työnantajana täytyy käyttää useita tapoja ja keinoja tavoittaa potentiaalisia työntekijöitä. Monikanavaisuus on ajan henki, Soosalu sanoo.

Kampanja rakentui Alman mediaympäristöön. Sisältömarkkinointiartikkeli Tekniikka&Talous -lehdessä kertoi työntekijöiden urakehityksestä. Joblyn kampanjasivu puolestaan kertoi uramahdollisuuksista laajemmin. Kävijöitä sitoutettiin chatbotin avulla ja liikennettä ohjattiin uratarinoihin ja vastuullisuussivuille.

Näkyvyyttä tehostettiin mainonnalla Alman mediaverkostossa, Googlessa sekä TikTokissa, Snapchatissa, Facebookissa ja Instagramissa.

– Halusimme tuoda esille, kuinka oppimis- ja koulutusmyönteinen organisaatio olemme. Lisäksi halusimme lisätä tietoa ainutlaatuisista vesihuollon asiantuntijatehtävistä, sanoo HSY:n HR Partner Anne-Mari Honkavaara.

Kampanjasivujen chatbotilla kerättiin tietoa HSY:n tunnettuudesta työnantajana. Samalla vastaaja sai lisätietoa HSY:stä.

Tavoittavuudet olivat kohdallaan eri kanavissa, ja näkyvyyden lisäksi liikenne näkyi myös HSY:n omilla sivuilla. 

Työnhakijat huomasivat kampanjan

– Käyntejä tuli Joblyn kautta paitsi työntekijätarinoihin myös strategia- ja vastuullisuussivuille, mikä kyllä kertoo, että tavoitteisiin päästiin, Honkavaara sanoo.

Myös työnhakijat huomasivat kampanjan eri kanavissa. 

– Rekrytointien yhteydessä hakijat ovat kertoneet löytäneensä meidät artikkelin ja Joblyn kautta. Nämä näkyvät varmasti myös pidemmällä aikavälillä, Honkavaara sanoo.

Sisällöt tehtiin sellaisiksi, että niitä voidaan hyödyntää myös tulevissa kampanjoissa. 

– Erityisesti artikkelin suunnittelu oli todella sujuvaa. Saatiin helposti kiinni siitä, mitkä ovat meille tärkeitä näkökulmia, Soosalu kertoo.

– TikTok ja muu some oli todella tavoittava, mikä jopa hieman yllätti. Hyvä puoli on siinä, että sieltä löytyy nyt positiivista sisältöä. Siinäkin mielessä kamppis onnistui, hän jatkaa.

Tutustu HSY:n kampanjasivuun

 

Löydä parhaista sopivin

Jobly on Alma Median omistama työnhakupalvelu, joka tavoittaa kaikki työikäiset suomalaiset. Aloita rekrytointi tänään.

Lue myös: Nämä ovat kovimmat haasteet opettajarekrytoinneissa – ”Vuosi vuodelta vaikeampaa”
Lue myös: Näin lisäät inklusiivisuutta ja monimuotoisuutta rekrytoinnissa – lue käytännön vinkit
Lue myös: Kuinka luoda hyvä palautekulttuuri työpaikalle?
Lue myös: Työnhakija ei enää nöyristele – ovatko CV:t ja hakemuskirjeet pian historiaa?